T: 0513 - 46 33 13 dag en nacht bereikbaar

Gezelschapsdieren

Uw kat, onze aandacht

Een groot deel van onze patiënten bestaat uit katten: de huis/tuin- en keukenkatten, de raskatten en kruisingen van beide soorten.

Katten vinden het niet fijn om uit hun vertrouwde omgeving te worden weggehaald en daarom is een dierenartsbezoek altijd stressvol. In de kattenmand, in de auto en dan in een wachtkam

In onze wachtkamer hebben we een apart wachtkamergedeelte voor katten. Katten zitten graag hoog omdat ze zich dan veiliger voelen. Daarom kunnen de kattenmanden in een speciale kattenkast worden geplaatst. Uw kat kan dan naar buiten kijken en heeft geen zicht op eventuele honden in de wachtkamer. In het algemene wachtgedeelte hebben we voor mensen die met een hond én een kat komen ook een kast geplaatst. Dan kunnen ook deze katten enige afstand nemen van vreemde honden. Wij werken daarom in onze praktijk via de regels en eisen van de ISFM (international society of feline medicine) om het bezoek zo "katvriendelijk" mogelijk te laten verlopen. Meer informatie kunt u hierover vinden op wat is een katvriendelijke praktijk?

Verder streven we er natuurlijk voortdurend naar om uw kat(ten) gezond te houden en ziekten te voorkomen. Preventie staat voorop en dus geven we graag advies over: voeding in verschillende levensfasen, vaccinaties, ontworming, ontvlooiing, opvoeding, gedrag, erfelijke aandoeningen en bijvoorbeeld het fokken van een nestje kittens.

Op het moment dat uw kat een dagje ouder wordt en de seniorleeftijd bereikt, geven we graag voorlichting over specifieke aandoeningen die op dat moment kunnen optreden. Maar ook in de allerlaatste fase van het leven van uw kat kunnen we u begeleiden. Vindt u het moeilijk om te bepalen wanneer voor uw kat de tijd is gekomen om deze in te laten slapen? U kunt ook eerst voor een gesprek komen. Uw wensen zijn altijd bespreekbaar!

Vacature Gezelschapsdieren

Ter uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een nieuwe dierenarts gezelschapsdieren!

Zie vacature voor meer info.